en liten mysig lista

2017-03-01
15:11:00

 

Finns det något godis du inte kan vara utan?

Alltså oj, det här är nästan lite jobbigt, för jag är SÅ sockerberoende. The list gets long... Får man säga plockgodis/lösviktsgodis? För det är verkligen min största obsession i livet typ. Favoriterna är nog de där rosa sockriga jordgubbarna, allt surt och center med salmiakfyllning. Okej – det där var typ alla olika godiskategorismaker, jag gillar allt. Annars, fazers blå. Eller marabous lilla guldiga nougatgrej – haha någon som fattar? Där har vi en del favisar iallafall. Skulle nog aldrig kunna leva helt godisfri. 

 

Hur ser ditt drömhem ut?

Svårt... Har ett par alternativ. En stor lägenhet i Stockholm – vitt, grått och liksom väldigt fräscht. Eller ett stort vitt egnahemshus någonstans i Norden. Vill gärna ha en fin familj vandrandes där i också. Det känns som huvudsaken.

 

Har du någon förebild?

Jag har nog ingen specifik förebild MEN inspireras av otroligt många. Speciellt fina människor i min närhet. Mina närmsta vänner är nog dem som inspirerar mig mest – så smarta, coola, snygga... De har allt. Annars inspireras jag väldigt mycket av unga, drivna, framgångsrika kvinnor. Den powern ger mig power. 

 

Tycker du om att laga mat?

Nja... Föredrar nog att äta. Haha. Men lagar visserligen ganska mycket mat. Gillar det om jag får kocka själv, i lugn och ro. Blir så stressad av andras hjälpande händer i köket. Vill ju göra det helt själv. Så är jag i och för sig med det mesta... Heh. 

 

Finns det en bok/film som påverkat dig mycket?

Många, undermedvetet. Allt man läser påverkar nog en någonstans, så allt jag läst/sett har väl antagligen tillsammans påverkat och utvecklat värderingar, tankar och insikter jag har idag. Typ - under det rosa täcket, the fault in our stars, ibland mår jag inte så bra, alla borde vara feminister. Listan kan nog göras lång. 

 

Föredrar du många ytliga vänner eller få nära?

Få nära, absolut. Prioriterar verkligen alltid kvalitet före kvantitet  då det gäller relationer. 

 

Vad är det bästa beslutet du har tagit i ditt liv?

Att sluta lägga energi på dem som inte är värd den. Det är nog påriktigt det absolut bästa beslutet jag tagit. Annars är jag väldigt nöjd med mitt gymnasieval, att jag för ungefär 12 år sedan började friidrotta och att jag slutat bry mig överdrivet mycket om vad folk tycker om mig. 

 

Vilket barnprogram tyckte du var bäst när du var liten?

Älskade överlag Disney & Astrid Lindgren. Annars typ Charlie & Lola, fårets shaun... Gillade typ allt. På lite äldre dar var det däremot kompisar på nätet och pinsamheter som gällde.

 

Hur vill du tillbringa din pension?

Det är ganska kul, för funderar på det här rätt ofta. Haha. Då jag är pensionär vill jag verkligen bara leva life, ta hand om de eventuella barnbarnen, resa och köpa lägenhet i något varmt land. Leva ut det sista helt enkelt. 

 

Vad brukar du göra för att bli glad en dålig dag?

Först och främst träna. Sedan ta en lång dusch, smätta på lite smink, lyssna på glad musik. Det brukar också funka bra att äta något gott. Göra saker jag tycker om helt enkelt. 

 

Kärlek, Manda!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Follow
RSS 2.0